Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Stephanie Rens - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Stephanie Rens - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

06 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-Trent

Hallo allemaal,

Zoals de titel het al zegt: Time flies when you're having fun! Dat is echt zo. Ik ben ondertussen al zo'n 2,5 week hier en 't voelt alsof ik nooit anders heb gedaan.
We hebben met zijn tweeën al veel ontdekt hier. Van supermarkten tot aan kledingwinkels tot aan musea.

Afgelopen zaterdag zijn we naar Hanley gelopen ipv de bus, het was hartstikke mooi weer vandaar. Dit is zo'n 20-25 minuutjes lopen dus dat valt ook hartstikke mee. In Hanley zijn we eerst naar het museum geweest; THE POTTERIES MUSEUM & ART GALLERY. Dit is een heel mooi museum met allemaal verschillende tentoonstellingen. Eerst zijn we door de tentoonstelling over de natuur van Stoke gelopen. Vervolgens kwamen we een stuk tegen over het leven vroeger, daarna zijn we naar de circus tentoonstelling gelopen en als laatste zijn we naar de tentoonstelling geweest met allemaal verschillende soorten servies en potten etc. Het is echt supergroot en heel mooi, dus zeker de moeite waard om heen te gaan mocht je ooit in je leven eens in Stoke uitkomen.
Na het museum konden we het natuurlijk niet laten om even het winkelcentrum in te gaan. Ik kwam dan ook terug met een nieuw truitje en 2 jurkjes, oeps?!

Zondag zijn we gaan uit eten met Nick en Dominique bij de Wetherspoon. Dit was heel gezellig! Hun 'roommate' Paul kwam ons nog vergezellen, hij was naar een Liverpool wedstrijd geweest en was een beetje dronken haha! Hij heeft ons allemaal verschillende Engelse beledigingen geleerd, dus schelden in het Engels kunnen we nu ook ;-)

De rest van de week ben ik hard bezig geweest op stage. Ik heb een meeting gehad met m'n supervisors. Hier wordt er steeds meer duidelijk over mijn project en 't begint steeds meer vorm te krijgen in m'n hoofd. Nu het nog op papier zetten in het Engels. Dit is waarschijnlijk wel het moeilijkste wat ik hier moet doen, alles in het Engels schrijven. Het communiceren gaat prima en het werk op het lab gaat ook prima! Deze week ben ik voor het eerst het lab op geweest, je krijgt ontzettend veel vrijheid hier. Dit vind ik wel fijn, je voelt je een beetje aan je lot overgelaten, maar eigenlijk is het de beste manier om alle dingen die je nodig hebt te zoeken/vinden en anders kan ik het altijd vragen aan de technicians.

Dit weekend gaan we waarschijnlijk met een van onze roommates de boel nog meer verkennen hier, er is blijkbaar een heleboel wat we nog niet weten. Er is bijvoorbeeld wel een Aldi, alleen spreken ze 't niet zo uit als jij omé Piet haha!
We hadden eerste een hele lege woonkamer, want er stond niks in behalve de was. Nu hebben we 2 banken erbij gekregen, een koffietafeltje en een van onze roommates heeft een advertentie geplaatst voor een televisie. Dus 't wordt nog wat haha! Dankzij onze 'nieuwe woonkamer' zitten we wel vaker beneden en kletsen we wat af met onze roommates. Een nadeel is dat ik minder werk gedaan krijg haha, want we zitten te vaak gewoon te kletsen!
Een van onze roommates werkt in het attractiepark Alton Towers, het plan is om daar nog eens heen te gaan met z'n alle. Omdat hij daar werkt krijgen we dan waarschijnlijk gratis entree! Ideaal aangezien de entree iets van 45 pond is!

Nou ik denk dat jullie nu wel weer genoeg up-to-date zijn van m'n leven in Engeland :-)

'See you later!'

Liefs Stephanie

  • 07 September 2013 - 10:44

    Esther:

    Leuk om al je verhalen te lezen Stephanie :)! En als ik jou was, zou ik me niet teveel zorgen maken om dat Engels. Toen ik voor het eerst in het Engels moest gaan schrijven, kwam ik erachter dat ik heel wat meer kon dan ik dacht. Zeker als je al veel in het Engels leest en praat!

    Geniet er nog van daar!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-Trent

Stephanie

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 6770

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Internship in Stoke-on-Trent

Landen bezocht: