Eerste stagedag! - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Stephanie Rens - WaarBenJij.nu Eerste stagedag! - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Stephanie Rens - WaarBenJij.nu

Eerste stagedag!

Door: Stéphanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

28 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-Trent

Hallo allemaal,

Het is alweer een paar dagen geleden sinds m'n laatste blog, dus even een update:)

Ik ben al een aantal blogs vergeten mijn adres hier in Stoke door te geven, dus voor degene die geïnteresseerd zijn of een kaartje willen sturen, bij deze:

GUILDFORD STREET 25
ST4 2EP STOKE-ON-TRENT
GROOT-BRITTANNIË

Zaterdag zijn we dus naar Hanley gegaan. 'T was ff zoeken vanuit het busstation, maar als je de mensen volgt kom je vanzelf bij het winkelcentrum uit. Het is een druk centrum met allemaal leuke winkeltjes, niet echt bekende winkels maar wel leuke winkeltjes om in rond te kijken. Toen we The Potteries Shopping Centre gevonden hadden zijn we bij de Primark naar binnen geweest. It is huge! De Primark is 3 verdiepingen en heeft a lot of stuff, paradijsje! Vervolgens hebben we nog een beetje verkend en wat huishoudelijke boodschappen gedaan. We vonden een McDonalds en konden het niet weerstaan om daar wat te eten; McDonalds is hier goedkoper dan in Nederland haha!

Na een middag in Hanley zijn we naar huis gegaan met de bus en kwamen langs een Potteries museum. Aangezien we een verslag moeten maken over de cultuur hier staat deze waarschijnlijk op het programma voor aankomend weekend.

Zondag zijn we gaan uit eten bij The White Star, ook op aanraden van Nick. Dit is heeeeeeeel veel lekker eten voor weinig geld. Onderweg zijn we nog mooie gebouwen tegen gekomen, deze zijn nog eens de moeite waard om van binnen te bekijken. Foto's hiervan staan op Facebook :)

Maandag was hier een Bank Holiday, dit is een of andere feestdag, ik snap nog steeds niet precies wat maar iedereen heeft vrij en heel veel is dicht. Die dag zijn we de deur niet eens uitgegaan haha!

Dinsdag was het eindelijk zo ver, onze eerste stagedag. Om 11 uur waren we bij het Science Centre en we werden opgewacht door John. John is de stagecoördinator van ons beide hier in Engeland. Hij heeft ons een heleboel informatie gegeven over onze projecten en we hebben onze andere begeleiders ontmoet. Mijn begeleiders zijn Alison Davidson en Giorgio Blom. De laatstgenoemde is ook een student van Avans die hier al 2 jaar is en nu bezig is met zijn PhD. Van deze twee hebben we ook een rondleiding gehad door het Science Centre en een deel van de campus waaronder de bibliotheek. Deze is 24 uur per dag open dus zodra we onze pasjes van school hebben kunnen we hier altijd terecht (dit is waarschijnlijk wel fijn aangezien mijn buren echt TE luidruchtig zijn! Heel irritant). Ook hebben we van Alison al een kastje toegewezen gekregen voor onze projectspullen en heeft ze ons rondgeleid over het laboratorium met alle analytische apparaten. Daarna was 't al weer 5 uur en was de dag voorbij. Ik was ontzettend moe van alle informatie die op me afgevuurd werd en we moesten nog grote boodschappen doen en koken!! We zijn na school dus nog naar de Lidl gelopen (dit is 20 minuten berg op en af lopen) en ff bij Nick langs geweest. Al met al een vermoeiende dag dus, maar iedereen op de universiteit is hartstikke aardig en vriendelijk en behulpzaam.

Vandaag zijn we naar de universiteit gegaan om alvast de informatie te lezen die ons gegeven is gisteren. Ik ben pas door één verslag heen want 't was nogal slecht geschreven, niet doorvertellen he! Maar gelukkig heb ik wel al wat aantekeningen kunnen maken en vragen opgeschreven. Ook heb ik al wat ideeen opgedaan over die ik eventueel zou kunnen gaan doen om het onderzoek te verbeteren.
Morgen weer een hele dag inlezen en vrijdag krijg ik een demonstratie van de ionchromatograaf. Dit is het apparaat waar ik de komende 20 weken mee ga werken. Zoals Alison zegt: " It's gonna be your baby the next couple of months".

Tot weer eens, of zoals ze hier allemaal zeggen: " See you later!! "

Liefs Stéphanie