Stoke verkennen en goed nieuws! - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Stephanie Rens - WaarBenJij.nu Stoke verkennen en goed nieuws! - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Stephanie Rens - WaarBenJij.nu

Stoke verkennen en goed nieuws!

Door: Stéphanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

24 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-Trent

Hallo allemaal,

Om te beginnen, dankzij mama krijgen we een heleboel geld terug van het overgewicht wat we hebben betaald. Dankjewel mama!
Ook vind ik het hartstikke leuk om te zien dat zoveel mensen mijn blog lezen! En bedankt voor alle leuke berichtjes via hier, Facebook en Whatsapp.

De afgelopen twee dagen hebben we alweer een heleboel gedaan.
We hebben een heleboel moeten kopen voor hier thuis, want het blijft een studentenhuis en net als in Nederland moet je alles zelf meenemen! Dus wij naar de Tesco in Hanley (op aanraden van Nick), dit is een giga supermarkt waar ze echt alles verkopen. Je kan het misschien vergelijken met een Wall Mart in Amerika. Hier hebben we een dekbed gekocht, pannen, een snijplank, bestek, een wasrek, wasmiddel etc. Maar als t goed is zijn we nu helemaal gesetteld.
Hathi heeft een Aziatische supermarkt gevonden, zij helemaal blij natuurlijk. Deze supermarkt heeft ook een heleboel westerse artikelen dus ik kom niks te kort ;-). Deze supermarkt is 5 minuten lopen van ons huis en is tegenover andere supermarkten erg voordelig. Gisteren hebben we 3 minuten de andere kant op een Spar gevonden! Jaja, lekker Hollands, gewoon een Spar. We hebben dus genoeg keuze om lekker eten te kopen.
Verder ligt er op de hoek van de straat een Fish&Chips 'restaurant', een Turks iets, een University Store en een hele lekker ruikende bakker met een groot assortiment aan cupcakes etc. Kortom, we komen niks te kort.

Gisteren zijn we naar Hanley Park gelopen, dit is ook maar 5 minuten van ons huis. Hanley Park is echt super groot en een prachtig park. Het is wel bergachtig dus echt lekker wandelen is het niet, maar dat is hier nergens haha! Een gigantisch stuk van het park is omgetoverd tot een waar speelparadijs voor kinderen. Dus pap en mam als jullie komen met Timo hebben we daar geen kind aan :-). Foto's van dit park staan op mijn Facebook.

Het reizen hier met de trein is belachelijk duur! Een enkeltje van Manchester Airport naar Stoke-on-Trent kostte al 20 pond! Dit is ongeveer 24 euro. De reis duurde maar 3 kwartier en is vergelijkbaar met van Horst-Sevenum naar Tilburg ofzo. Daarom heeft Nick ons aangeraden om een RailCard te kopen. Deze kostten iets van 30 pond, maar bij elke treinreis krijg je dan tussen de 20 en 30% korting op je reizen.

Mijn kamer is al een beetje gebombardeerd als 'hang out', aangezien in onze woonkamer niks staat behalve een kast haha! Dus 's avonds zitten we lekker op mijn kamer niks te doen, beetje te kletsen en tv-programma's te kijken. Het echte nachtleven hier hebben we nog niet ontdekt, maar volgens Nick was 't hier niet zo heel leuk en kan je beter ergens anders heengaan. Dus echt behoefte om 't uit te zoeken heb ik nog niet ;-). Sowieso zijn we 's avonds zo kapot van al 't sjouwen en lopen dat we geen behoefte hebben om 's avonds ook nog eens weg te gaan.

Eergisteren hebben we onze stagecoördinator hier in Engeland gemaild met de vraag wanneer ze ons verwachtten dinsdag. Dinsdag om 11 uur (uitslapen dus:)) worden we verwacht in het Science Centre en daar worden we dan opgewacht door John. Dit is wel 6 minuten lopen vanuit ons huis! Verder kreeg ik meteen mail van een andere begeleidster, Alison Davidson, zij is lid van het Burial Research Team (waar ik straks dus ook lid van ben) en ze gaat mij begeleiden op het lab. Ze heeft me vast wat informatie gestuurd die ik kan doorlezen als voorbereiding op m'n stage. Dit is wel fijn want de techniek die ik ga gebruiken is nog helemaal nieuw voor mij.

Stoke-on-Trent is op zichzelf best wel groot. Je moet dit zien als een aantal dorpen die samen een gemeente vormen, net als bij ons thuis. Vandaag gaan we naar Hanley toe, hier ligt een heel groot winkelcentrum, The Potteries Shopping Centre. Hier ligt o.a een River Island, een Starbucks en de Primark! Ik zal m'n best doen om niks te kopen haha!

Stéphanie!

• 24 Augustus 2013 - 13:08

Pascal & Erik:

Klinkt super steff!! Geniet ervan en tot snel.
    Xx Pascal & Erik

• 24 Augustus 2013 - 13:37

Pap En Mam:

Succes, vooral met de laatste zin(je best doen om niets! te kopen)
    X van ons als achterblijvers.

• 24 Augustus 2013 - 13:40

Monique:

Klinkt goed allemaal Stephanie! Ik ben benieuwd hoe je eerste dagen gaan zijn op je stage! Succes met de voorbereiding in ieder geval. X

• 24 Augustus 2013 - 16:53

Gerry Hectors:

Hoi Stéphanie en Hathi,

leuk zo'n verslag te lezen. Pas maar op met al dat eten, gelukkig staan er genoeg loopminuten tegenover!
    Primark in de buurt is erg gevaarlijk, blijf er maar weg, tot de laatste week.
    Maar dan moet je weer extra luggage betalen en kan lieve mamma geen korting regelen.
    Hanley Park zag er mooi uit op de foto's, ik was al bang dat je met vakantie was.
    Succes a.s. dinsdag, bij het Burial Research Team, brrrrrr.......

Gerry en fam.

• 24 Augustus 2013 - 22:21

Marianne:

Nou nou Stef, wat een avonturen allemaal.
    Misschien moet je een paar boots for walking kopen,
    dat loopt wat lekkerder!
    Het went vast snel, in elk geval veel plezier in werk en vrije tijd, gr. Marianne en Piet

• 27 Augustus 2013 - 21:39

Ink:

Ha avonturierster,

Wat leuk om al jouw berichtjes te lezen op deze manier! (Ik zal wel een van de weinige aardbewoners zijn die niet op facebook zit, dat wil ik nog wel even graag zou houden, haha). Heeeeeeeeel veeeeeeeeel kijkplezier gewenst in ieder geval tussen al die gave shops, jaja tesco is een hele belevenis! Maar geniet ook van het engelse eten en an english breakfast op zijn tijd, dat hoort erbij... En natuurlijk een superstart dinsdag om 11:00h. Lieve groet uit een van die vlakke dorpen hier dat wel eindigt op berg, Ink en co.