Dutch Invasion 2.0 - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Stephanie Rens - WaarBenJij.nu Dutch Invasion 2.0 - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Stephanie Rens - WaarBenJij.nu

Dutch Invasion 2.0

Door: Stéphanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

05 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-Trent

Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt, het is weer druk geweest met Nederlanders hier!

Op 21 oktober kwamen mijn supervisor en die van Hathi, Priscilla en Mandy naar Stoke-on-Trent op stagebezoek. Die avond zijn we met bijna alle Nederlanders (Niki, Priscilla, Yvonne, Nick, Dominique, Mandy en ik) in Engeland gaan uit eten met de supervisors (Ans en Sonny) bij The Wetherspoon. Ook Nick zijn stagebegeleider van Keele en Hathi's en Priscilla's Engelse stagebegeleider Claire schoven gezellig aan!
Dit was een hartstikke gezellige avond met eten en veel drinken natuurlijk, dat krijg je als je als student zijnde met kortingsbonnen naar een pub gaat en je supervisors het niet erg vinden om ook een rondje te betalen :-)

De volgende dag kwamen we natuurlijk allemaal behoorlijk brak aan op school want om 10.00 uur moesten we klaar staan om onze voortgangspresentatie te doen! Dit ging gelukkig wel goed, volgens mij waren mijn supervisors tevreden. Ook konden ze me goed helpen met een kleine hobbel waar ik net tegenaan was gelopen in het project. De mogelijkheden om dit op te lossen worden nu in ons Burial Research Team besproken om een passende oplossing te vinden :-)
Het is toch wel fijn dat we met zo veel zijn in mijn project. Iedereen doet wel iets anders maar op de een of andere manier zijn onze projecten aan elkaar verbonden en kunnen we elkaar dus ook helpen. Ik werk nu wat meer samen met een ander meisje, Paige, die is aan het afstuderen en doet in principe hetzelfde project als ik alleen doet zij het met monsters van een andere plek. Dit betekend dat we veel informatie met elkaar kunnen uitwisselen waardoor we het elkaar alleen maar makkelijker kunnen maken.
De rest van de week zijn we met alle stagiaires bij elkaar gaan zitten om een leuke presentatie ineen te knutselen voor als de studenten van Avans komen voor het Crime House project. Het is de bedoeling dat wij ze enthousiast maken over onze projecten om volgend jaar ook naar Staffordshire University te komen.

Dus na een drukke week was het tijd voor het weekend. Vrijdag avond was een rustige avond en hebben we gezellig bij Nick en Do een drankje gedaan. Die avond had ik in een opwelling besloten om met Yvo en Pris mee te gaan naar Birmingham op zaterdag! Zo gezegd zo gedaan, om zaterdagmorgen vroeg gaat de wekker af! Daar gingen we dan met onze brakke gezichtjes van de drukke week lekker naar Birmingham! Daar hebben we lekker rond gelopen, Birmingham Cathedral bezocht en een kaarsje aangestoken voor iedereen thuis. De rest van de middag hebben we geshopt, gegeten bij de McDonalds en toen was het al weer tijd om naar huis te gaan.
Die avond zouden we eigenlijk niks meer doen want iedereen was zo ontzettend moe, totdat we het berichtje van Yvo kregen dat Pris haar telefoon kwijt was!
Om half 11 's avonds kwamen we toch nog in beweging, met comfortfood (chips, zure matten, nootjes, kinder chocolade) en een drankje (Captain!) kwamen we allemaal aan bij Yvo en Pris thuis om ze een beetje op te vrolijken.

De week is voorbij gevlogen en toen kwam er alweer een nieuwe week aan! Deze week kwamen er nog meer Nederlanders langs want het was tijd voor het Crime House!
Op maandag eerst naar school geweest en vervolgens ging ik naar het station om de klasgenootjes op te halen! Hartstikke leuk om Ingrid en Vincent weer te zien, heel raar om zo ineens bekende mensen in je nieuwe leefomgeving te zien. Ook ontmoette ik daar al wat klasgenootjes van ze, Wiebe, Sophie en Lisette. Ik ben met hun 5-en naar Hanley gegaan met de bus om ze naar hun bed & breakfast te brengen. Deze dag vloog voorbij en 's avonds zijn we met deze mensen allemaal gaan uit eten in Hanley (The Wetherspoon again) en vervolgens gaan stappen. Het is niet voor niks studentenavond op maandag, dus we gingen hard!
De dinsdag hebben we een aantal lectures gehad voor het Crime House over hoe je een crime scene onderzoekt en documenteert en wat voor testen je allemaal kan doen op sporen die je vind op een crime scene. Iedereen was best laat thuis en ik stond al bijna te komen toen ik een berichtje kreeg dat we waren uitgenodigd om met de Avans studenten uit te gaan eten. Nou dit slaan wij natuurlijk niet af, dus alles snel opgeruimd en toen weer naar Hanley gelopen om bij de Italiaan te gaan eten.
De dag erna op woensdag was het eindelijk tijd voor het crime house! Nadat we allemaal verzameld hadden zijn we er naar toe gelopen en werd iedereen in de charmante en oh zo sexy witte pakken met haarnetjes en mondkapjes gehesen! Elk groepje kreeg zijn eigen crime scene en Yvo, Pris en ik zaten gezellig met Claire in de control room. Hier konden we iedereen op de camera's zien en in de gaten houden, helpen waar nodig, complimentjes geven maar ook vragen wat ze in godsnaam aan 't doen waren! Dit was heel gezellig en 's middags hadden we nog een lecture over allemaal andere testen die je kan uitvoeren op sporen die je vind op het plaats delict (PD). Dit was een voorbereiding op wat er op donderdag gedaan ging worden, toen was het namelijk tijd om het lab op te gaan!
Op donderdag was het tijd voor het lab, iedereen kon zijn eigen sporen gaan onderzoeken. Er werd vingerafdruk analyse gedaan, bloed sporen werden onderzocht, mogelijk gevonden drugs werd geanalyseerd en ook documenten die op het PD werden gevonden werden geanalyseerd. De documenten werden bekeken op doordruk schrift of op inkt van de pen. Nadat de studenten dit hadden gedaan werd het tijd voor ze om te gaan bedenken wat er op hun crime scene was gebeurd. Dit werd gepresenteerd op het eind van de dag en Yvonne, Priscilla, Claire en ik waren de jury en mochten een winnaar bepalen. Iedereen had het hartstikke goed gedaan, het groepje wat had gewonnen had net een stapje voor door hun aanhoudende enthousiasme zelfs toen iedereen helemaal bekaf was (Stiekem was het de kabouter die de doorslag gaf, maar dat mogen we natuurlijk zeggen). Die avond zijn we nog gezellig een drankje gaan doen en toen was het al weer tijd om afscheid te nemen van Ingrid en Vincent en alle andere!

Tijd om bij te komen hadden we niet want vrijdag was het weer tijd om terug te gaan naar school en stage werk te doen! En 's avonds was het tijd voor Halloween, Niki en Roel kwamen ook over uit Wolverhampton en Erik en Marcel uit onze klas kwamen een weekendje langs! We waren met 12 mensen en iedereen was verkleed. Foto's van deze avond staan op Facebook, meer wil ik er niet over zeggen haha! De foto's spreken voor zich!

Zaterdags ben ik met Niki naar Manchester gegaan. Het was de bedoeling dat we wat sightseeing gingen doen en eventueel wat shoppen. We waren echter zo moe en het weer zat niet mee dat we de Primark indoken, vervolgens een winkelcentrum zijn ingedoken en een klein beetje gewinkeld hebben. Vervolgens zijn we op een terras neergeploft om 4 uur en zijn daar om 7 uur pas weer weg gegaan! 's avonds hebben we nog een drankje gedaan met de klasgenootjes en stagiaires in Hanley bij (waar anders) The Wetherspoon.

Al met al 2 ontzettend drukke weken. Nu is het weer terug naar het 'normale' leven en ons weer concentreren op stage.

Deze week ga ik eindelijk aan de slag met echte monsters van mijn project! Ik ben er heel enthousiast over want ik hoop dat we nu meer inzicht krijgen in hoe de concentraties anionen veranderen in de ontbinding na verloop van tijd. Op deze manier ga ik proberen een marker te vinden om geheime graven te ontdekken! Heel spannend dus, heb er heel veel zin in!

See you later,

Love Stéphanie!